När Ryssland invaderade Ukraina gick västvärlden ut i protest. Företag i väst slutade helt enkelt att sälja varor i landet och man stängde ner den verksamheten man hade.
Det har förändrat bilmarknad rejält i ett land där ens bilval varit en enorm statussymbol. Har man fel bil i landet så har man svårt att hävda sig. Och som rysk underhuggare till regimen var kanske bilen det enda verktygen man hade för att kunna bli någon.
– Jag tjänar pengar som en droghandlare, jag tjänar 600 procent mer pengar, berättar en importör som nu lever på att smuggla in västerländska märken i landet eftersom de inte säljs där officiellt.
Men den största förändringen är kanske inte gråimporten från protesterande biltillverkare i väst. Det stora är Kina som gladeligen tagit över bilmarknaden i landet.
Real Reporter besökte Ryssland för att undersöka konsekvenserna av den förändrade bilmarknaden. Vid en snabb koll vid en stor väg visar sig 20 procent av alla bilar vara en kinesisk bil.
Reportern träffar också taxichauffören som nu får köra kinesiska bilar och ryska bilhandlare. Inslaget kan du se nedanför:
